توصيه مطلب
۲
 
خوراك هفته: "سالاد روسي"
 

خوراك هفته: "سالاد روسي"
 

این سالاد منبع مناسبی از پروتئین است. اگر از تن ماهی در تهیه آن استفاده شود، به دلیل موجود بودن چربی غیر اشباع امگا ۳ در تن ماهی، برای، پیشگیری از بیماریهای قلبی بسیار مفید است. همچنین به دلیل رنگ متنوع مواد تشکیلدهنده سالاد و تهیه آن به صورت سرد، برای کودکان غذایی جذاب و خوشایند خواهد بود. این سالاد دارای ۲۱۶۰ کالری انرژی است. اگر ۶ نفر آن را میل کنند، به طور متوسط سهم هر فرد از انرژی ۳۶۰ کالری میباشد.

مواد لازم:
سیب زمینی پخته و خرد شده: ۲ لیوان
نخود سبز پخته: ۱ لیوان
لبو یا هویج پخته و خرد شده: یک دوم لیوان
تن ماهی کالباس خرد شده یا تن ماهی: ۱ لیوان یا ۱ قوطی
سبزی خرد شده (نعناع، جعفری و ترخون): یک دوم لیوان
خیارشور: یک دوم لیوان
سرکه: ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
سس مایونز: ۲۸۰ گرم
نمک و فلفل: به مقدار کافی

سیب زمینی پخته را با نخود سبز پخته، لبو یا هویج پخته (در تابستان به جای لبو از هویج میتوان استفاده کرد) و کالباس یا تن ماهی بدون روغن مخلوط میکنیم. سس مایونز را با سرکه، نمک، فلفل و سبزیجات خرد شده و خیار شور مخلوط میکنیم. مواد قبلی را داخل سس ریخته و بهم میزنیم، سالاد را در یک ظرف ریخته و میتوان روی آن را با گوجه فرنگی و خیار شور و کالباس حلقه شده تزئین کرد. لازم به یادآوری است که میتوان به جای ترخون و نعنای تازه، از خشک شده آنها استفاده کرد. سیب زمینی را هم بدون آب و با ریختن مقداری نمک به ته ظرف میتوان پخت. 

منبع: ashpazi.irfamily

Share/Save/Bookmark
کد خبر: 28296